راهنمای خرید انواع تابه برای آشپزخانه

آنچه در این مقاله میخوانید:

راهنمای خرید انواع تابه برای آشپزخانه

راهنمای خرید انواع تابه که یکی از با مصرف ترین ظروف در هر آشپزخانه ازخانه ما ایرانی ها تابه می باشد. چرا که باید بیشتر غذا های ایرانی خوب سرخ شوند تو خوش آب و رنگ به نظر بیایند، به همین منظور داشتن یک تابه خوب برای بهتر شدن طبخ غذا ها یکی از ویژگی‌های مهم آن تابع می باشد. زمانی که اسمی از تابه برای ما آورده می‌شود همه ما به یاد تابه های دسته بلند می افتیم که از قدیم در آشپزخانه همه ما ایرانی ها وجود داشته است. ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا بتوانیم نکاتی را به عنوان راهنما برای خرید و استفاده انواع تابه های ایرانی و خارجی برای شما در نظر بگیریم. امیدوارم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید تابه کویین هلان

راهنمای خرید تابه کویین هلان

آشنایی با انواع تابه

برای آشنایی با انواع تابه در کشور عزیزمان ایران تابه های مختلفی توسط شرکت های بزرگی همچون کوین هلان تولید می شود، ما در این مقاله به صورت تیتر وار نکات مهمی را در مورد آشنایی با انواع ماهیتابه و انواع مدل های آن به اختصار توضیح می دهیم

تابه مدل معمولی

  • تابه های معمولی همان ظروف آشپزی هستند که همه ما از آن حداقل چند تایی در آشپزخانه خود برای استفاده از آن داد
  • از این ماهی تا به حال در آشپزخانه ما ایرانی ها وجود دارد میتوان برای پختن و سرخ کردن انواع غذاهای ایرانی استفاده کرد.
  • این ماهیتابه ها در ابعاد و اجناس مختلف چدن سرامیک گرانیت و استیل و غیره در کشور عزیزمان ایران تولید می شود یکی از برندهای تولیدی این اجناس شرکت بزرگ کوین هلال میباشد.

تابه مدل وک

  • تابه های مدل وقتی که به آنها تابه های مخصوص برای پخت و پز غذای چینی نیز گفته می‌شود به تازگی در کشور عزیزمان رونق پیدا کرد و بسیاری از خانم های ایرانی از آن استفاده می کنند.
  • از ویژگی های اصلی این تابع گرد بودن آن است که باعث می‌شود حجم غذای را که داخل ظرف در حال پخت و پز هست در وسط ظرف متمرکز باشد
  • در بیشتر کشورها و مخصوصاً کشور عزیزمان ایران از تابه های وک برای پخت و پز و نیم پز کردن مواد غذایی بخصوص سبزیجات استفاده می شود، ارزش غذایی این گونه مواد حفظ شود.
  • تابه های ورد مانع از پخت سری مواد غذایی شامل شود و برای هر خانواده ایرانی که به دنبال خوردن غذا های سالم به خصوص سبزیجات هستند توصیه می شود.

تابه مدل لبه دار

  • تابه های گریل مخصوص سرخ کردن گوشت و مرغ طراحی شده است به طوری که تمامی رستوران دارها و در بسیاری از آشپزخانه ها از این تابع بسیار زیاد استفاده می کنند
  • تابع مدل گرین دارای کفی میباشد که شیارهای در آن وجود دارد رنگ سیاره ها باعث می شود تا گوش و مو و استیک شما عزیزان با جذاب ترین حالت ممکن سرخ شود.
  • جنس تابه های مدل گریل معمولاً از شدن و یا تفلون می باشد

تابه مدل گریل و رژیمی

  • ماهیتابه های رژیمی در حقیقت دارای دو درب قفل شونده میباشد که باعث می‌شود تمامی مواد غذایی به خوبی و به طور یکنواخت با برگرداندن آن پخته شوند
  • از دیگر ویژگی‌های تابه مدل رژیمی می‌باشد که حرارت به طور یکنواخت به تمامی بخش های تابعه می رسد
  • کف تابه های مدل رژیمی دارای شیارهای هست که مانع چسبیدن مواد غذایی در هنگام پختن میشود

در خرید تابه چه نکاتی را باید بدانیم

انتخاب نوع تابه

اولین نکته ای که باید در خصوص خرید تابه با در نظر بگیریم توجه کردن به مدل تاب می باشد که شما خریداران عزیز می توانید با مطالعه انواع تابع ها در مقاله موجود به راحتی تابع مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شکل ظاهری تابه

اولین نکته ای که باید در خصوص خرید تابه با در نظر بگیریم توجه کردن به مدل تاب می باشد که شما خریداران عزیز می توانید با مطالعه انواع تابع ها در مقاله موجود به راحتی تابع مورد نظر خود را انتخاب کنید.

جنس بدنه تابه

امروزه باید تا جایی که می توانید در هنگام خرید تابه های موجود در بازار نکات مختلفی را در نظر بگیریم، یکی از مهمترین ها این مسئله این می باشد که جنس تابه ها باید هم استحکام لازم را برای ما فراهم کند و هم زیبایی تو لازم را. جنس تابه ها را می توان به جنسهایی مثل چدنی آلومینیومی گرانیتی سرامیکی و استیل بدانیم.

اندازه استاندارد داخل تابه

با توجه به میزان حجم مصرفی مواد غذایی شما و همچنین میزان حجم مصرفی مواد غذایی که در قابلمه تابه و یا هر سرویس دیگری که لازم دارید طبخ شود باید اندازه های ظروفتان را در نظر بگیرید. اگر حجم مصرفی غذایتان در طول هفته به طور متوسط بالا می باشد از ظروفی که اندازه بزرگ دارند استفاده کنید.

راهنمای نگهداری از تابه در آشپزخانه

روش های نگهداری از سرویس هایی که در آشپزخانه استفاده می شود به اختصار برایتان توضیح میدهیم. اولین کاری که باید انجام بده این است که تا می توانید دور از دسترس کودکان لوازم آشپزخانه خود را نگه داری چون ممکن است با اشیای تیز و کف تابع را دچار خط و خش کنند. نسبت به اندازه خانواده تان و حجم مصرفی که در طول روز یا هفته غذا مصرف می کنید از تابه ها استفاده کنید زیرا ممکن است شما به میزان حجم مصرفی خودتان از تابه هایی که برایتان کارایی نداشته اند استفاده کنید و این کار باعث شود تا عمر تابه هایتان کم شوند. سعی کنید هنگام قرار دادن سرویس تابه در کابینت هیچگاه ظروف دیگری را درون آن نگذارید این کار باعث می شود در بلندمدت کف تابه خط بیفتد.

چدنی بخریم یا استیل

اگر به دنبال خرید تابه های چدنی اصلی هستید باید بدانید که تابه های چدنی دارای وزن بسیار زیاد می باشد که شست و شوی آنها را برای خانمها بسیار سخت می کند و وزن زیاد آنها باعث می‌شود تا جابجایی آنها برای افرادی که از آنها استفاده می کند دشوار باشد. به همین منظور تابع هایی که الان در بازار موجود میباشد دارای طرح چدنی می باشند. این کتاب ها در حال حاضر طرفداران زیادی دارند و رنگشان مشکی با دسته های فلزی نسوز می باشند.

درب شیشه ای تابه

هنگامی که در حال پخت و پز با استفاده از ماهیتابه هستید نیاز دارید تا داخل ماهیتابه را ببینید تا از وضعیت غذای خود اطمینان حاصل کنید که قایق غذا پخته است یا خیر. برای این که شما متوجه شوید که غذا نیاز به پخته شدن بیشتر دارد و یا حجم اضافه کردن آب نیاز دارد و یا هر چیز دیگری نیاز به این داره که داخل ماهیتابه را ببینید درب شیشه ای این امکان را برای شما فراهم می‌کند .

سوالات متداول

چگونه باید یک تابه گریل انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک تابه گریل باید به ترور نفرات مقدار غذایی که قصد دارید آماده کنید توجه کنید این امر باعث می شود تا شما هرچه بهتر با توجه به فضایی که در اختیار دارید قضای موردنظرتان را بپزید . تابه هایی که شکل مربع دارند دارای فضای بیشتری بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا حجم غذایی بالاتری را برای مصرف کنندگان آماده کنید  

تفاوت تابه های گریل با تابه های معمولی در چه می باشد؟

یکی از تفاوتهای اصلی تابه های گیر با تابه های معمولی این میباشد که سطح تابهای گریل دارای شیار می باشد که نوع پختن غذا و راحت تر بودن غذا را برای ما راحت می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید سرویس قابلمه با تخفیف

Table of Contents

سبد خرید